Sidor

torsdag 6 december 2012

Årets sista match!


Inför denna match så tänkte jag för omställningens skull helt sonika ge mig på säsongens första "Inför".
På kalendern är det åter dags för en bortamatch och denna gång så gästar vi "Gympasalen" i Knivsta och Vassunda står för motståndet.

Många som följt Ksk`s herrar dom senaste åren vet att matcherna mot Vassunda kan sluta precis hur som helst. Det brukar vara en handbollsmatch som har det mesta och med detta sagt så kan matchbilden variera,men det är upp till betraktarens ögon.

I min värld så existerar inte en förlust mot Vassunda på Söndag. Oavsett om jag står mellan stolparna,sitter på bänken eller är där som åskådare. Jag har mött och fått stå mot denna kombatant alldeles för många ggr i min Seniorsejour och där min egna maratontabell  fortfarande ligger på plus när det gäller vinster. Självklart ska jag inte bli övermodig nu och baktala Vassundaiterna. Vassunda har gjort samma resa som vi denna höstsäsong och haft en något snarlik berg-och dalbana i tabellen. Man kan analysera hur mycket som helst men det enda som kommer att vara den största bidragande orsaken till en vinst är vår egna vilja och inställning på planen när väl domarna sätter pipan i käften och blåser igång matchen.
Fokus ska inte ligga på matchtavlan utan på vårt egna spel i hela 60 minuter.

NU ser vi till att årets sista match blir något att ta med sig och att det lägger grunden till en fin vårsäsong!

Så här skriver mina bloggkollegor om drabbningen på Söndag! 


Sö 9/12 16:00 Vassunda IF - Kungsängens SK Alsikehallen

Så blir det då att årets sista(?) norrtvåankamp spelas i Alsikehallen. Och vad passar då bättre än att de senaste årens stora kombatant Kungsängen kommer på besök? Senaste gången vi drabbade samman blev det oavgjort efter att domaren rånat oss på ett solklart mål i sista sekunden. Den här gången tänker vi inte vänta så länge innan vi avgör det hela. Får vi bara stopp på Dan Höglund är hälften vunnet i min mening, och undertecknad har därför spelat vänstertvåa hela träningen idag. Med det sagt så nollar vi Höglund och vinner matchen
Mitt tips: 34-26

/Herr Gladh
 
Vassunda IF - Kungsängens SK, söndag 16:00 Alsikehallen
Tre förluster i rad vet jag inte när vi hade senast och jag tänker inte vara med om att det händer på söndag heller. Kungsängen har överraskat negativt på de flesta, men nu när Dan Höglund är tillbaka går inget lag säkert. Vi är revanschsugna efter två mindre roliga matcher och har hemmaplan. Därför ska det bara bli två poäng, men det kommer att krävas en bra insats.

Mitt tips: 32 - 28
/Sjöberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar