Sidor

måndag 8 oktober 2012

En kort summering av den första Norrlandsetappen!

I helgen så var vi som bekant uppe på besök i Boden där det vankades match mot
Hornskroken(Lördag) och Boden (Söndag)

Vi inledde lördagen med att möta ett oerhört taggat Hornskroken som inlett serien med två förluster och dom visade verkligen att dom inte tänkte vika ner sig en tum i matchinledningen. Jag vill påstå att slutresultat speglar tyvärr inte matchbilden. Vi krigade oss till en 10 måls vinst.

Första halvleken

Båda lagen följdes åt någorlunda i första kvarten.Vi fick tillslut grepp på deras anstorming och kunde enkelt kontra in några bollar så att vi fick lite andrum och vi skaffade oss en betryggande 6 måls ledning inför andra halvleken.

Halvtids resultat 11-17 till Ksk`s favör

Andra halvlek

Vi startar lite trevande i inledningen av andra halvleken och gör lite enkla misstag framåt som resulterar i att Hornskroken får göra ett par snabba omställningar och krymper avståndet till 3-4 bollar som vi lyckas bibehålla i ca 15 minuter. Hornskroken begår några tekniska misstag sista 10 minuterna i matchen som vi uttnyttjar i vår första och andra fas där vi utökar avståndet i stort sätt varje anfall vi bygger upp.
Vi jobbar oerhört diciplinerat i försvaret och förstör spelet för Hornskroken och vi kan bärga dom 2 första poängen uppe i norra delarna av vårt avlånga land.


Slutresultat 23-33 till Ksk favör

Här kan ni läsa vad Hornskroken skriver om matchen!


Boden på söndagen och man kan annlaysera hur mycket som helst men jag med andra som var med på denna resa vet vad detta innebär. Det finns förluster där man kan kliva av med hedern i behåll och detta var absolut inte en sådan förlust. En kollektiv kollaps enligt min mening.
Jag tänker inte referera denna match då jag snarast vill lägga den bakom mig men jag kan dock skicka en varningens finger till alla andra lag i division 2 norra " Inställning slår klass varje gång"


Min summering av helgen 2 av 4 poäng kan anses vara godkänt av många men inte enligt mitt tycke då jag anser att vi ger bort 2 poäng.

Här kan ni läsa vad Boden skriver om matchen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar