Sidor

onsdag 11 september 2013

Första vinsten!

Det tog 11 matcher innan vi äntligen fick vinna en match!
Det var visserligen enbart en träningsmatch men fortfarande en väldigt viktig vinst!
Laget som gästade "Östatshallen" var det andra vinrödalaget  Vassunda som husserar i division 2 norra.


Första halvlek:

Finns inte så mycket att tilläga mer än att Vassunda var betydligt vassare än oss första kvarten av halvleken i sina anfall. Jag ska inte enbart ge mina spelare en känga här utan måste faktiskt ge dom cred att dom till slut vaknar upp och inser att vi faktiskt har en match att spela av!
Den första halvleken börjar som det brukar göra för vår del och med detta sagt så är det uppförsbacke direkt.
Det största bekymret under vår första kvart av halvleken är att vi inte går mot mål.
Vi spelar bollen alldeles för mycket i sidled och försöker starta anfallen från stillastående och det resulterar att vi blir osäkra ,gör tekniska fel och vi åker på kontringar i baken som Vassunda förvaltar på bästa sätt!
Men en halvlek är ju som sagt 30 minuter och vår sista kvart är bättre men fortfarande inte tillräckligt bra för att vi ska lyckas gå om Vassunda på tavlan innan halvtids vilan.
Vi snyggar till siffrorna och går till paus med ett måls underläge.

Halvtidsresultat : 8-9 till Vassundas favör!

Andra halvlek:

Vi fortsatte där vi avslutade första halvleken och lyckades till slut med att gå om Vassunda på tavlan.
När vi väl gjorde det så släppte vi inte på taktpinnen utan fortsatte helt enkelt med vårt spel och hade tålamod bakåt och framåt.

Slutresultat: 26-20 till KSK!


Dagens minus:

Ger jag mig själv för att jag tillätt en viss bloggkollega knorra in bolljäveln retfullt i mitt mål!
Han gjorde det inte bara en gång utan två ggr, men jag straffades för det hela med att få duscha med hela matchstället på!

Dagens plus:

+ Till alla i försvaret, att stå i mål med detta eminenta försvar är gudomligt och framför allt jävligt kul och det gör att man höjer sig enormt i kassen när man ser hur ni sliter och krigar för att göra det så enkelt för oss som möjligt.
Jag skulle vilja lyfta fram spelare här men det är jävligt svårt när ni alla krigar och hjälper varandra exemplariskt.


+ Andra halvlek :

Där vi går in och tar kommadot och vänder matchen till vår favör!
Tre spelare som jag måste lyfta fram är JIM,ADRIAN och FELIX som går in och tar smällarna och levererar bollen i tid så att våra kanter och resterande anfallare får drömlägen att avsluta på som dom förvaltar på bästa sätt!


+ Min vinstkolumn fortsätter att utökas mot Vassunda

Såhär skriver våra gäster om matchen igår:

bloggkollegornas referat!






1 kommentar:

  1. Förutom ert höga och rörliga försvar i andra halvlek så har era kanter väldigt hög procent i sina avslut i den andra halvleken och bidrar stort till att ni går ifrån.

    SvaraRadera