Sidor

tisdag 17 september 2013

Seger igen!

Försäsongen  har som sagt gått in i sista fasen innan seriepremiären och det har resulterat i två vinster hittils mot Vassunda förra veckan och Sollentuna igår kväll.
Förhoppningsvis så är detta inte sista segern innan serien drar igång. 
Nästa match är imorgon (onsdag) mot Team Rimbo som spelar i division 2 norra

Matchstart ca 19.30 i Ekhammar

Kan inte sluta förundras över hur bloggkollegorna fortfarande är bittra efter debaclet mot Ksk.
Det enda jag kan påverka i detta fall är att  länka på deras två senatse inlägg där dom skriver om oss och låter er läsare dömma själva.

Frustrationen

KSK fortsätter skrälla!



Själv så tänkte jag inte lägga ner mycker mer tid på detta då jag anser att ett referat borde sitta på sin plats!

Kungsängen- Sollentuna

Första halvlek:

Vi är med från start denna match försvarmässigt men vi har dock väldigt stora problem i anfallspelet åter igen.  Under större delen av första halvlek  stod matchen och vägde.
Vi låg under en bit in i havleken och detta berodde inte på att Sollentuna var några försvargiganter précis utan att vi missar något otroligt i anfallspelen som vi bygger upp
+ att jag i sin tur inte gör dom där räddningarna som man bör göra när jag har ett så bra försvar som faktiskt släpper anfallarna eller skottet i rätt läge!
Visserligen är jag där men det hjälpte ju inte oss när  bollarna retfullt slinker in nätmaskorna bakom mig.
Här vissar coachen fingertoppskänsla och att han inte var nöjd med min prestation!
Ett målvaktsbyte var på sin plats.

Vi hämtade dock upp underläget ,gick förbi på tavlan men Sollentuna replikerade lika snabbt varje gång vi tilläts göra ett litet ryck på 2-3 bollar.

Det hade kunnat bli en väldigt rolig andra halvlek för gästerna om vi inte hade börjat skörda framgångar i anfallspelet under sista delen av halvleken.

Halvtidresultat 17-15 till Ksk favör

Andra halvlek:

Försvaret får åter igen slita för att jag ska få göra enkla räddningar och jag tackar för förtroendet som grabbarna ger mig och gör räddningarna som uteblev i första halvleken.  Andra halvleken blev mer eller mindre en transportsträcka där vi redan i ett tidigt skedde gör ett ryck som vi sedan inte släpper.
Som mest leder vi med 10 bollar och vi skördar  stora framgånar i vårt kontringspel samt anfallspel där vi i stort sätter allt i mål. Visserligen så slappnar vi av lite i slutet och går runt på en massa spelare men vi fortsätter ändå  framåt och det är något som måste lyftas fram!

Slutresultat :35-27 till KSK

 Så var det åter dags för matchen +/-

Börjar i sedvanlig ordning med det dagens -

- Ger mig själv för att jag åter igen släpper in en jävla skitknorr!

- Anfallspelet första halvleken trots att vi tar oss i kragen i slutskedet så är det väldigt många solklara målchanser som vi bommar.


+Anfallspelet i andra halvlek där vi faktiskt går in för första gången på länge och får igång farten i fötterna ,anfallet och kontringarna!

+ Försvaret åter igen !  Mycket stabilt och det är inte ert fel att bollarna går in och sorry boys att jag inte tar dom när ni sliter som djur och släpper i rätt läge!

+ Måste plussa för att LINUS SELANDER äntligen fick göra mål i A-lags sammanhang och hoppas att målskörden får fortsätta!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar