Sidor

söndag 13 oktober 2013

2 omg. senare!

I brist på tid och ej engagemang har tyvärr bloggandet blivit lidande!

KSK HERR- har hunnit spela av två matcher sen senaste inlägget och desamma gäller

KSK U- som det har gått lite bättre för med två bärgade vinster mot HK Västerort & Täby centrum.
Trots dåligt spel från vår sida så lyckas vi som sagt  bärga poäng och det är väl det och den andra halvleken mot HK Västerort som vi ska ta med oss in i framtida omgångar  division 5A.
Ett utförligare referat uteblir tyvärr pga  brist på tid och jag hoppas att ni ursäktar mig!

KSK HJ-  har tyvärr spelat sin andra match där jag helst av allt skulle vilja spola tillbaka bandet där vi förlorar en match mot Uppsala HK som jag tycker att vi borde kunna vinna mot!
Istället står vi där med en urdålig prestation och en lagkollaps utan dess like som vi inte tillägnar mer tid att skriva om. Det enda jag har att tillägga  för att försvara grabbarna är att vi behöver verkligen träna betydligt mer tillsammans än den lilla tid vi får just nu!


 KSK HERR- har som sagt avverkat två omg. sen sist där vi har haft oturen att spela borta mot
Ljungsbro HK och där vi dessvärre får åka hem med noll poäng och en svidande förlust där jag anser att domarna förstör hela matchbilden.

JAG ÄR INTE DEN SOM BRUKAR SKRIVA OM DOMAR INSATSTERNA då jag menar på att oavsett motstånd så ska du som lag/individ alltid kunna vara  opåverkad av domarnas domslut men i detta fall så kan jag inte vara tyst.
Jag har spelat många säsonger i divison 2 norra där det ständigt klagas på domarna men vetefan om vi stockholmslag har det bättre i division 2 östra när vi åker på bortamatcher.
Jag kan säga att det kändes som man var uppe i norr och spelade matcher när man fick dom märkligaste utvisningarna mot sig samt dom absolut sämsta bortförklaringarna från domarparet när dom blåste till Ljungsbros favör.

Visserligen kommer vi inte igång förrän i andra halvlek men när vi väl får igång vårt spel och började närma oss på resultat tavlan så blev vi bortdömda eller utvisade och Ljungsbro  kunde i sin tur lugna ner spelet och spela sin tråkiga "gubbhandboll" där man i sin tur fick anfalla i  2-3 minuter innan armen kom upp från plandomaren, om den ens kom upp!

Slutresultat : 29-24 till Ljungsbro HK favör och jag ser framemot ert besök i  "ÖSTSTATSBUNKERN" i vår! Där ni förhoppningsvis inte har  två extra spelare på planen i form av domarna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar