Sidor

torsdag 20 september 2012

Dagen efter!

Blev tyvärr lite strul med liverapporteringen men det funkade till slut. Jag ska inte heller hymla med att jag hade problem med att hinna med långa stunder då twitter och jag inte riktigt funnit varandra än. 

Jag tänkte iallafall komma med ett kort referat om hur matchbilden såg ut på åskådarplats.


Efter vår bedrövliga insats mot Sollentuna  så kan man ställa sig frågan om detta var samma lag som spelade denna match? Det var en helt annan inställning på ,vid sidan av planen och även på bänken.
Revansch? Det vill jag nog fan ta och påstå!

Vi börjar med en ruskig fart och har tålamodet både fram- och bakåt . Första- och andra fas spelet funkar näst intill perfekt större delen av den första halvleken. Vi går till halvtidsvila med en betryggande 6 måls ledning.

Nu ska jag inte måla upp oss som klara segrare redan i första halvleken. Vi begår en hel del tekniska misstag i första halvleken som dock inte Skogås lyckas förvalta till deras fördel och det är som sagt tur att det sker i just en träningsmatch.

Halvtidsresultat 17-11

Andra halvleken börjar vi med att vårda bollen och lugna ner spelet lite och försöker att hitta tillbaka till vårt trygga spel som vi hade större delen av första men tyvärr så uteblir den enligt mitt tycke. Vi gör förvisso mål framåt men vi tappar våra positioner bakåt och Skogås får göra en hel del billiga mål när vi tappar våra markeringar och inte är med i försvar. Vi har en väldigt betryggande ledning med ställningen 24-17 på tavlan och där tycker jag att vi ska kunna ta död på matchen men vi lyckas komma in  i någon slags form av stiltje då vi bommar och tappar bollar till  höger och vänster. Vi lyckas som sagt hålla vårt försprång någorlunda intakt och lyckas avvärja Skogås framfart med x antal reduceringar innan vi kommer igång med vårt anfallsspel igen. Skogås kom aldrig närmare än tre måls underläge och i sista minuterna så chansar dom i sitt försvarsspel och vi får komma till ett par lätta avslut som vi sätter i mål.

Slutresultat 33-29

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar