Sidor

torsdag 13 september 2012

Spelarintervju:Niklas Olsson

Då var det åter dags att leverera  en spelarintervju och den som stod på tur är:



                                          Niklas Olsson ,V6

Tjena Niklas har du tid eller är du på språng?
- Vad menar du? jag bör ju egentligen plugga men ditt samtal och Facebook förstör!
Du vet väl att jag håller på med spelarintervjuer och du stod näst på turlistan?
-Ja det har jag sett men jag trodde inte det var dags än!
Det är lite kul att bloggen är igång och att vi får presentera oss för vår klubb och för dom som följer oss vid sidan av planen nu innan serien startar.
Nu blir det lite rakt på här så det är bara svara i den mån du förmår så ska jag se till att jag får med allt,förhoppningsvis.

Hur kommer det sig att du valde just Kungsängen?

-Jag och min sambo letade lägenheter på blocket och vi skickade ut mail till alla vi var intresserade utav.
Vi fick snabbt svar av Peter Jivestad och vi snackade lite och så fick vi hyra lägenheten av honom. Peter frågade också om jag skulle vara intresserad utav att provträna med er och på den vägen är det.

Det är många som vill veta lite om var du tog dina första steg på handbollsplanen?

-Jag har egentligen bara spelat i Skara HK. Jag började när jag var 6 eller 7 år.
Gjorde seniordebut som 16 åring och A-laget först vid 17 års ålder i gamla division 2. Jag hade ett litet break ett tag men startade igen  för ca 2 år sen.

Vilka intryck har du hunnit få från laget och klubben som helhet?

- Att det satsas och att man vill uppåt i serierna, vilket är jävligt roligt.
Klubben som helhet?  Att det varit sådär men att allt är på gång till det bättre när det gäller det mesta i klubben.

Hur tycker du att träningarna är i förhållande till dina tidigare erfarenheter?

Träningarna är bra. Det finns en tanke med varje övning vi gör och blir vi bara lite tuffare på träningarna så ser det väldigt bra ut.

Nu till den förbjudna frågan! Hur tycker du att vår Coach Peter sköter sig?
Du behöver inte vara orolig för att få skit eller fys för den delen. Jag tar hand om den ,om så blir fallet.

- Haha , jag tycker han sköter sig väldigt bra. Det märks att han har spelat högre upp och är väldigt kunnig.
Han vet vad han vill och det får han ut till oss på planen.

Vad har du för styrkor på planen?

Jag har inga styrkor på det sättet som du kanske vill ha svar på. Jag är en ganska  jämn spelare som kan lite av varje och om du är ute efter svagheter så har jag bara en. Det är skottet utifrån. Det är bedrövligt, når knappt fram till mål ifall jag skjuter från 9.

Vad har du för personliga målsättningar med denna säsong?

- Att kunna ta en plats i A-truppen, det är så jämnt i laget att ingen egentligen kan känna sig säker.
- Att utveckla min teknik så att jag får ett skott till på varje situation.

Slutligen,det tippas ju som sagt en hel del och du som ny 08 kan ha det lite svårt men det skall ändå göras. Tippa topp 3?

- Okej, jag chansar på oss, det där farmarlaget och dom som kom ner från ettan till denna säsong.

Tack för att du tog dig tid och fortsätt nu med pluggandet så ses vi nere i hallen !













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar