Sidor

måndag 17 september 2012

Spelarintervju: Erik Winther

Då var det åter dags att leverera ytterligare en spelarintervju och turen hamnade på  en av dom senaste nytillskotten i KSK truppen.


                                          Erik Winther M9,V9


Det kan tyckas lite tjatigt men välkommen till Kungsängen och hoppas att du gjort dig hemmastad i klubben och i din nya hemmaborg.

-Haha, det har väl aldrig riktigt vart några problem att göra sig hemmastad i dessa färger och nere i vår hemma borg.

Jag antar att du är väl insatt hur detta går till vid det här laget. Berätta något om dig själv som vi inte känner till ?

-Jag började karriären vid 11 år ålder i Spånga HK. Jag var då väldigt liten till storleken men hade snabbheten och hittade snabbt en spelförståelse för sporten. Jag tog eller fick platsen som M9 men kan dock spela på alla positioner på bakplan.
Vid 15 års ålder råkade jag ut för en korsbands skada som jag drogs med i ca 3 år. Jag tog tag i det till slut och rehabade seriöst och kunde åter igen ta en plats i Spångas herrlag. Där höll jag mig kvar fram tills för ca två månader sen. Idag  är man 22 år och jag bestämde mig helt enkelt på att satsa mer på handbollen.

Hur kommer det sig att du valde just Kungsängen?

- Det borde ju du kunna svara på! Eller?
- Nej, skämt åsido så var jag ju väldigt skeptisk till en början men efter mycket tjat från din målvaktskollega och min barndomsvän så beslöt jag mig för att komma ner och ge det en chans. Efter några träningar i ryggen så var det inget svårt beslut att ta. Alla i truppen välkomnade en samtidigt som man insåg att det är ett skönt gäng med bred handbollskunskap. Alla har en vilja att ta en plats i laget vilket gör att tempot är väldigt högt,vilket är kul. På planen krigar alla och vid sidan av planen är det en skämtsam jargong med bra sammanhållning.

Vilken plats på bakplan är det du känner dig mest hemma på ?

- Jag känner mig helt klart bekvämast på M9 eftersom jag spelat där absolut mest under min karriär.Däremot börjar jag mer och mer hitta en plats på V9, vilket är väldigt kul då det är lite nytt för mig.

Vad har du för personliga målsättningar inför denna säsong i din nya klubb?

-Det är att utvecklas till en bättre och mer komplett handbollsspelare samt jobba mycket på att bli en tung anfallspjäs men för att det ska gå vägen så måste jag försöka jobba mer på fysiken. När jag blir trött så hänger inte riktigt huvudet med och när det händer måste jag försöka fokusera på att hålla mig till spelidèn och spela enkelt.

Då är det dags för den sista frågan och som vanligt så ska det tippas inför stundande säsong, topp 3 i serien?

- Jag tippar enbart top 1 och det är KSK!

Tack för intervjun Erik, så ses vi  nere i hallen.

-Det lär vi göra!





2 kommentarer:

  1. Kul med gott självförtroende ute i Upplandsbro!

    Räknar med en rolig tät match på lördag!
    Ha det!

    / Björn Bodén, AIK handboll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det räknar vi också med. favoritskapet tillhör nog er enligt omgångens alla tippare. denna match så är pressen mer på er ;) ses på lördag!

      Radera