Sidor

fredag 14 september 2012

Skandal? eller?

Frågorna är många och jag känner att det är dags att vi alla som är med i truppen tar och rannsakar oss själva. Igår hade vi  träningsmatch mot Sollentuna som är degraderade till division 2 efter en kort sejour i division 1.Sollentuna hade turen eller oturen att hamna i den östra division 2 serien. Med detta sagt så tycker jag iallafall att den hållt en högre standard än division 2 norra dom senaste 5-6 säsongerna enligt min mening.

Det är knappt en vecka kvar till seriepremiären och det vi visade igår var långt ifrån det vi visade i Södra Dalarna Cup. Man kan skylla på mycket  men jag föredrar en förlust där jag vet att vi gett allt i varenda situation  och veta att vi iallafall gav oss själva en ärlig chans att kliva av planen med hedern i behåll.
Sollentuna bör nog tänka till lite om man nu hamnat i div 2 östra, för spelar dom som igår så blir det respass ner i div 3 och desamma gäller oss. Division 2 norra är en betydligt starkare upplaga än tidigare säsonger och det kommer att bli kännbart om vi inte går in med rätt inställning och fullföljer vår spelplan hela vägen i 60 minuter match för match.

Nu har det gnällts mycket från min sida men jag behövde beklaga mig och framför allt be dom närmast sörjande om ursäkt för vårt dåliga uppträdande på planen.
Nu hoppas jag innerligt att ni kommer tillbaka till seriepremiären och sprider detta vidare så att vi fyller Ekhammarshallen till max. Vi ska visa att hemma i vår borg  så är det vi som bestämmer. Med er på läktaren så ska vi visa alla lag att man kommer inte till Kungsängen och plockar poäng  hur som helst.

Seriepremären är på LÖRDAG 22/9 KL. 14:15 mot AIK
hemma i Ekhammar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar