Sidor

fredag 7 september 2012

Första spelarintervjun som utlovat!

Då är det dags att starta med spelarintervjuerna och först ut är våra nyförvärv för denna säsong och spelaren som intervjuades för dagen var Viktor Justesen.







Tjena Viktor!
Först och främst välkommen till Kungsängen. Nu har du vart med i ca två månader i Ksk och en av  mina frågor till  dig är hur det kommer sig att du väljer att gå till oss, lokal konkurrenten?
Den här övergången är ju näst intill lite förbjuden med tanke på vår rivalitet och den infekterade historia mellan Jakobsberg och Kungsängen.

-Först och främst tack för välkomnandet.
Det var dags för en nytändning och någonting nytt och spännande så när Peter Jivestad ringde mig så var det inte så svårt att tacka ja . Med hans meriter och tankar på handboll kände jag att det var rätt steg att ta.

Hur har detta mottagits i Jakobsbergslägret nu när du är en quisling?

-Ja du, med dom jag pratat med har det vart lite delade tankar men hursom spelar det inte så stor roll eftersom jag började tröttna på handbollen och hade en del tankar på att kanske lägga skorna på hyllan om jag inte sökte mig vidare.

Detta är ju inte din första sejour i den vinröda tröjan men vad är skillnaden då och nu?

-Då när jag var en liten pojk var anledningen att jag ville spela handboll med dom i min egen ålder då Jakobsberg inte hade något a-pojkslag var valet självklart att gå till Kungsängen. Nu så är det en helt annan satsning och sikt på divisioner upp över 2:an och jag hoppas att jag kan bidra med någonting som tar oss ett steg närmre våra uppsatta mål.

Vad tror du om våra chanser  i serien denna säsong?

-Jag ser våra chanser som goda trots att vi bara tränat ihop i ungefär två månader. Det känns väldigt bra på planen och allting börjar sitta nu i folks huvuden allt ifrån grundspelet till 1:a och 2:a fas kontringarna. Får vi en bra start så kan vad som helst hända!

Du var ju en väldigt viktig spelare i Jakan, hur tror du att det går för dom nu när du lämnat?

Jag har aldrig sett mig själv som en viktig spelare i Jakan. I Jakobsberg var vi ett lag som kämpade varje match för varandra. Ibland gick det bra och ibland gick det sämre. Jag tror att det kommer se liknande ut i år för dom.
Det var ju en väldigt ödmjuk kommentar med tanke på att du blev framröstad till seriens bästa M9 föregående säsong.

Vad är din styrka/svaghet som handbolls spelare nere på golvet?

-Mina styrkor? jag är fruktansvärt snabb (det vet Peter) - Nej men jag är väl en duktig 2-vägsspelare med en vinnarskalle. Svagheter finns alltid men det kommer jag bättra på nu innan säsongen drar igång!

Vad har du för personliga målsättningar inför stundande säsong?

-Att Kungsängen ska bli en vinnande lagmaskin och att jag gör mitt yttersta för att det kommer att bli så.

Slutligen, det tippas ju en hel del. Vilka vinner serien?

SIF, KSK och AIK i topp, rangordningen håller jag  osagt ,sen kommer resten.

Tack för att du ville delta Victor och vi hoppas på en framgångsrik sejour i KSK!

-Tack själv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar