Sidor

onsdag 5 september 2012

Försnack med risk att bli tjatigt!

Säsongen 12/13 närmar sig med stormsteg och med den även förväntningarna och frågorna för hur denna resa ska sluta? Kan vi summera säsongen på ett positivt sätt när sista omgången spelats?
Hur står sig formen i förhållandet till konkurrenterna i serien?

Jag ska inte tråka ut er med mina tankar ,frågor,funderingar eller spekulationer men jag
kan ju lugnt stå för att jag kommer tycka denna säsong kommer vara värd att minnas!
Vi har nu tränat ca två månader med i stort sätt hela truppen intakt från föregående säsong.
Några gamla trotjänare har aviserat att dom är med i den mån familjelivet och arbetet tillåter men samtidigt har vi också fått in en hel del nytt blod utifrån,som vill testa sina vingar i vår klubb och självklart försöka ta en plats i vårt A-lag.
Sedan ska vi inte glömma bort våra juniorer som faktiskt också är med och fightas om en plats i första 6:an. Många av juniorerna var redan förra säsongen en stor del av vår stomme. Dom var mer eller mindre en stor bidragande faktor till många av våra segrar. Det positiva med att ha en sådan bredd i truppen är att man numera inte kan leva på gamla meriter utan man måste försöka leverera varje gång man står på planen.Konkurrensen är och gör sig påtaglig hela tiden. Därför försöker alla höja sin lägsta nivå enormt på träningarna och ge 110% .
Det kan låta lite kliché men det är bästa sättet att beskriva hur träningarna har sätt ut sen starten.

Under dom närmaste dagarna så kommer jag att lägga upp en massa intressanta presentationer/intervjuer
och förhoppningen är att jag ska hinna presentera hela KSK`S trupp innan seriestarten den 22 september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar