Sidor

onsdag 5 september 2012

Inför Södra Dalarna Cup

Nu är det inte många dagar kvar innan det är dags att bege sig till Dalarna med båda seniorsektionerna i Kungsängen. Inledningsvis så kommer jag först och främst  visa er gruppindelningen för herr laget för att sedan följa upp med damernas gruppindelning samt hålltiderna för matchstart. Jag kommer även försöka mig på säsongens första tips för herrlaget. 


Ksk herrar/ Grupp 3

Hangö IK
Enköpings HF
Huddinge HK
Kungsängens SK

 Lördag/Skönvikshallen

09:50 Kungsängens SK- Enköpings HF

11:30 Hangö IK- Huddinge HK

14:00 Huddinge HK-Kungsängens SK

14:50 Hangö IK- Enköpings HF 

17.20 Kungsängens SK- Hangö IK

18:10 Enköpings HF- Huddinge HK


Tipset!


Ksk-Enköpings HF

Denna match kommer att vara fartfylld och på planen är det två konkurrerande lag  från samma division som möts. Det är mycket prestige i denna match så det kommer vara tufft och en kamp in i det sista. Det laget som har huvudet med sig från start och gör minst tekniska fel kommer att gå segrande i denna match.
Det jag läst om Enköpings HF under försäsongen är att man har matchat mot relativt bra motstånd och där man mer eller mindre haft en del imponerande segrar enligt min mening.
Håller vi oss till vår spelplan och det grundspel vi tränat på dom senaste veckorna så skall det bara gå vägen.

Slutresultat 25-21 till Kungsängens favör

Huddinge HK- Ksk

Huddinge som spelar i div 3 är inte ett lag som ska underskattas och det fick vi erfara förra året då vi mötte dom i  kvartsfinalen.Dom vann rättvist mot oss och spelade väldigt disciplinerat i försvar. Samtidigt som dom inte var sena att utnyttja våra tekniska misstag framåt och bakåt. Går vi in och underskattar Huddinge så kommer vi att bli straffade, så ett varningens finger till mina lagkamrater. Jag tror på lagbygget vi har och en seger är bara ett måste.

27-19 till Kungsängens favör

Ksk-Hangö IK

Denna match är svårtippad. Det enda jag vet är att Hangö IK spelar i  Finska division 1 och hur finska division 1 förhåller sig till våra nationella serier håller jag osagt.Jag  tror att vår coach helt enkelt kommer få scouta dom på plats för att få en klarare bild på det.
Men ett resultat måste ju som sagt in i tipset.

Slutresultat 24-22 till Kungsängens favör


Slutligen till Damernas gruppindelning
 
Grupp 3

Avestabrovallen
Sportsgear DHK
Kungsängens SK
IK Tellus


Lördag/Skönvikshallen

09:00 Avestabrovallen- Sportsgear DHK

10:40 Kungsängens SK- IK Tellus

12:20 IK Tellus- Avestabrovallen

13:10 Sportsgear DHK- Kungsängens SK

15:40 Avesta Brovallen- Kungsängens SK

16:30 Sportsgear DHK- IK Tellus
 


   




      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar